برنامه سالانه
دانلود بهترین نمونههای موجود در محیط آموزشی در واقع بهتریننمونه از مجموعه برنامه سالانه است که توسط وب سایت تحقیقات توسعه داده شدهاست.
مهارت در مهارت سالانه
یکی از مهارتهای اساسی آموزش و تدریس، توانایی ارتباط با و برنامه سالانهاست. چون بدون داشتن توانایی، حتی با بهترین برنامه سال و آشنایی با بهترینروشهای تدریس، هیچ آموزش موفقیتآمیز و موثری وجود ندارد.
از این رو، "مدیریت خوب" کلاس "مهارتهای ارتباطی موثر" با دانشجویان است و تجربهنشان دادهاست که افرادی که این مهارت را داشتهاند در برنامه سالانه موفق بودهاند وبرنامه سالانه یکی از پیششرطهای لازم برای "آموزش" است.
تاثیر این مطالعه و تهیه پیشنویس برنامه سالانه
بنابراین مطالعه کتابهای روانشناسی بیشتر و بهتر، به خصوص روانشناسی کودکان،نوجوانان و جوانان، برای برداشتن گامهای ابتدایی در رابطه با نحوه ارتباط موثر بادانشآموزان، به ویژه دانشجویان - معلمانی که اغلب از برنامه سالانه وحشت دارند، پیشنهاد میشود. اما در مجموع عوامل موثر بر ارتباط با دانش آموزان و برنامه سالانه،عوامل زیر نقش کلیدی و اساسی ایفا میکنند:
احترام به شخصیت student’s در برنامه سالانه
گروهی از معلمانی که همیشه به شخصیت احترام میگذاشتند و هرگز تحقیرنمیشدند و یا به دانش آموزان خود توهین میکردند، محبوبیت زیادی در میاندانشجویان داشتند و دانشجویان نیز به آنها احترام میگذارند. آنها با آنها رفتارکردهاند و نسبت به آنها با احترام رفتار کردهاند.
همه ما، زمانی که به خاطرات گذشته خود فکر میکنیم، تایید خواهیم کرد که معلمان درذهن ما همچنان محبوب هستند و معلمانی که بعد از سالها تدریس میکنند و برعکس،معلمانی که اطلاعات بسیار خوب و "دانش معلم" دارند را فراموش نکرده اند، اما "آموزشمعلم" نداشته اند و یا حداقل آنها را به خوبی به یاد نمیآورند.
در برنامه سالیانه بیاموزید
نویسنده بارها این جمله را در کلاسهای آموزش معلم اعلام کرده و مکرراً این جمله را تکرار کردهاست:
دانش آموزان یا دانشجویان اطلاعات و دانش که از معلمان یا استادان خود میآموزند، پس از مدتی فراموش خواهند شد، اما هرگز "نقش را فراموشنخواهند کرد.
بنابراین، معلم باید قلب شاگردانش را تسخیر کند و "پادشاه دلها" باشد. و هنگامی کهپادشاه به قلب آنها رسید، بچهها فقط به حرفهای او گوش نمیدهند، اما "میشنوند"،و چنین معلم دیگری در مدیریت کلاس دشوار نخواهد بود.
سلطان قلبها فواید و مزایایی دارد که برنامه سالانه تنها یکی از آنها است. به دلیلغلبه بر قلب دانش آموزان، معلم میتواند به اهداف آموزشی و آموزشی زودتر و بهتردست یابد زیرا با این درک، دانش آموزانی که به برنامه معلم سالانه گوش میدهند،تکالیف خواستهشده را به موقع و خوب انجام میدهند و دستورها او را اجرا میکنند.
تحقیق درباره برنامه سالانه
تحقیقات همچنین نشان دادهاند که بین "محبوبیت “ و "موفقیت تحصیلی"دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین رابطه معناداری بین "محبوبیتteacher’s" و "علاقه به برنامه سالانه" وجود دارد، یعنی، زمانی که یک معلم در موردکودکان محبوب است، و بالعکس زمانی که یک دانشآموز معلم خود را دوست ندارد، اوبه برنامه سالانهای که معلم میدهد علاقهمند نخواهد بود. (همچنین رابطه بینمحبوبیت استاد و علاقه به آن برنامه سالانه وجود دارد.
استادی که را احاطه کرده و تعلیم و تربیت را در بر میگیرد.
عوامل دیگری که بر رابطه با دانشآموز تاثیر میگذارند و برنامه سالانه میزان تسلط وثبتنام معلم در برنامه سالانه است. آموزگارانی که بر "تسلط سالانه خود در برنامه"تسلط یافتهاند، "در مدیریت و برنامه سالانه" مسلط هستند و برعکس، هنگامی که دانش آموزان درک میکنند که معلم در محتوای برنامه سالانه مسلط نیست و به اصطلاح "یکشب قبل از دانش آموزان" نامیده میشود. در این مورد اعتماد به معلم کاهش خواهدیافت، که اساس بحران را در برنامه سالانه فراهم خواهد کرد.
بنابراین، توصیه author’s به عنوان یک برنامه آموزشی سالانه معلم برای معلمان ایناست که آنها سعی میکنند در برنامههای کارشناسی خود مانند انترنی، روشهایتدریس، مرور کتابهای سالانه و … به محتوای کتابها فارغالتحصیل شوند. آنها بایداشتباهات خود را از طریق استادان و مربیان در برنامه آموزشی سالانه آموزش دهند، و اگراین مهارت را به دست نیاورند، در برنامههای سالانه خود دچار مشکل خواهند شد و حتیتوسط دانش آموزان مورد تمسخر قرار خواهند گرفت. (البته، مهم است که این موضوع رادر سطوح بالاتر آموزش ابتدایی و متوسطه در نظر بگیرید.
مهارتهای کلامی ارتباط با دانش آموزان و برنامه سالانه
آغاز برنامه و آغاز برنامه سالانه با یادبود خدای متعال
یک جدول زمانی موثر شروع با نام خدا و معلم است که اگر میخواهد موثر باشد، باید ازاو کمک بگیرد.
سلام و احوال پرسی به دانشآموزان با روشی مناسب
متاسفانه، نسل جدید مهارت of را ندارد و معلم میتواند به طور جدی مهارت of را دردانش آموزان تقویت کند. این فرمول کلی باید توسط تمام معلمان در نظر گرفته شود:"اگر یک معلم شغل جدی بگیرد، دانش آموزان هم آن کار را جدی میگیرند".
برنامهریزی سالیانه در زبان ساده و قابلفهم
به عنوان مثال، معلمان به کسی میگویند که مطالب پیچیده و پیچیده را در زبان سادهبنویسد، مثلاً شما آقای را به عنوان معلم قرآن میشناسید که را به زبان ساده بیان میکند که هر دو کودک، هم جوان و هم جوان.
از مثال در برنامه سالیانه پیشنویس برنامه استفاده کنید.
استفاده از این داستان توجه مردم را به سوژه افزایش خواهد داد. در قرآن کریم نیز اینروش برای جلب توجه بیشتر و بهتر مورد استفاده قرار میگیرد. (مانند داستان موزز (ع)،عیسی (ع)، غار، داستان نوح () و …
طرح یک سوال و انگیزه دادن به برنامه سالیانه
معمولاً هنگامی که در ابتدا سوال شد، توجه بیشتر به مسائل مربوط میشود. پرسشنامهموضوع را به موضوع مرتبط خواهد کرد و به دنبال پاسخ به آن خواهد بود. بنابراینتوصیه میشود که معلم برنامه سالیانه خود را برای تشویق دانشجویان به شنیدن پاسخسوال کند و بنابراین توجه آنها را به برنامه سالیانه افزایش دهد.
تشویق دانشجویان برای یادداشتبرداری
هنگامی که دانش آموزان تنها شنوندگان هستند، آنها غیرفعال هستند و توجه آنهاکاهش مییابد، و این گروه ممکن است مشکلاتی برای این کلاس ایجاد کند. اما اگرمعلم از دانش آموزان بخواهد که در طول فرآیند تدریس یادداشت بنویسند و در پایانبه معلم تحویل داده شوند، برنامه سالیانه مورد توجه قرار خواهد گرفت و معلم در برنامهسالانه موفقتر خواهد بود. (البته این مهارت در مطالعه نیز توصیه میشود. یعنی، اگراین مطالعه با یادداشتی همراه باشد، بازده مطالعه افزایش خواهد یافت.
مهارت اتصال برنامه سالیانه با زندگی
اگر ارتباط بین برنامه سالانه و زندگی دانشجویان ابلاغ شود و آنها استفادهاز مطالب در زندگی خود را درک کنند، آنها بیشتر و بهتر با برنامه سالانه و نیز معلمارتباط برقرار میکنند و معلم در برنامه سالانه موفقتر خواهد بود.
استفاده از عبارات کلامی و یا مهار کردن عبارات کلامی
همه انسانها، به خصوص کودکان و نوجوانان، تشویق و مجازات میشوند و توجهبیشتری به این مساله میکنند، بنابراین معلم باید از مهارت استفاده کند تا دانشآموزان و برنامه سالانه را راهنمایی کند و کار کند.
حرف زدن و گفتن چیزهای خوب،
معلم همچنین باید یک سخنرانی خوب داشته باشد و بگوید "کلمات خوب" تا دانش آموزان تنها به او گوش دهند، اما به او یک تپش قلب میدهند.
مهارت استفاده از صدا در برنامه سالانه
لحن صدا و لحن teacher’s باعث میشود که دانش آموزان خسته شوند و کلاس برایآنها خستهکننده شود. بنابراین معلم باید صدای خود را در حین تدریس تغییر دهد و در نتیجه هم آمادگی او برای تدریس و آمادگی دانش آموزان برای توجه به برنامه سالانه.
مهارتهای غیر کلامی ارتباط با دانش آموزان و برنامه سالانه
لباس عروس
وقار و آرامش ۲)
ارتباط چشمی و نگاهی به تمام دانش آموزان
D) لبخند و لبخند بر روی صورت خود دارید
E) از نشستن و حرکت کردن به اندازه در کلاس اجتناب کنید.
و تا جایی که میتوانید ساکت بمانید
آنها میگویند که معلم باید در کلاس بیشتر از برنامهریزی برای صحبت کردن در کلاسبرنامهریزی کند.
پذیرش به موقع و مناسب برای دانش آموزان
معمولاً افراد، به خصوص کودکان و جوانان، قدمهای خود را برداشته و یا همچنان موردتایید قرار میگیرند. دانش آموزان برخی ممکن است با تایید معلم، در مسیری قراربگیرند که زندگی و آینده آنها را متحول میکند و آنها برای زندگی دنیوی و زندگی پس از مرگ زندگی میکنند.
اقدامات و فعالیتها بعد از برنامه سالانه
در برنامه سالانه لازم است مشخص شود که آیا ارزیابی به صورت کتبی یا شفاهی انجاممیشود یا خیر، و در هر حال، دانش آموزان باید به سوالاتی پاسخ دهند تا معلم بتوانددستیابی به اهداف آموزشی را از طریق این سوالات ارزیابی کند.
برنامه سالانه و تقویم اعدام
با توجه به آنچه در مورد برنامه سالانه و تقویم مورد بحث قرار گرفت باید گفت کهمدارس مختلف باید به منظور بهبود وضعیت دانش آموزان و کسب رضایت والدین، و باتوجه به وظایف و مسئولیتهای آنها، یک برنامه سالانه و یک تقویم اجرایی کسب کنند. آنچه مسلم است تفاوت بین موضوعات و محتوای برنامه سالیانه و برنامه اقدام ونیز تقویم برای اجرا در مدارس و موسسات مختلف است. انواع مدارس و مدارسی که نیازبه تهیه یک برنامه سالیانه و یک تقویم اجرایی دارند عبارتند از:
برنامه سالانه برای همه انواع مدارس
برنامه و تقویم سالانه School’s
برنامه مدرسه سالیانه و تقویم اجرایی مدرسه استثنایی
برنامه سالانه و مدارس حرفهای دبیرستان حرفهای
برنامه سالانه مدارس قرآن
برنامه سال اول و تقویم اجرایی درجه اول
دومین برنامه تقویم ثانویه دبیرستان &
برنامه زمانبندی و برنامه سالانه
زمانبندی سالانه و تقویم بزرگسالان
برنامه سالانه اجرای مدرسه دولتی
برنامه سالیانه و جدول زمانی مدارس دارای استعداد
برنامه سالانه و تقویم هییت اجرایی مدارس شبانهروزی
برنامه سالانه و تقویم اجرایی هیات امنای
دانلود فایلهای برنامه سالیانه و تقویم مدرسه
مدیران، معاونان و مربیان میتوانند از وب سایت برای دانلود برنامه آموزش سالانهمعلمان آموزش و تقویم مورد نیاز خود دانلود کنند.
فرم در حال بارگذاری ...